• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Alltså, jag är sjukskriven från mitt sommarjobb och kommer troligtvis inte återgå till arbetet innan mitt kontrakt löper ut.

Efter det är jag arbetslös, men A-kassan kan inte säga vad jag får för ersättning förens jag skickar in kassakort, vilket jag inte kan göra förens jag är arbetslös.

Försäkringskassan har över 40 dagars handläggningstid + ytterligare veckor för att utreda min inkomst, så jag vet inte 1. vad jag får för sjukpenning och 2. när jag får sjukpenning.

Jag har inledande skuldsanering och min handläggare arbetar på en betalningsplan, men utan att veta några inkomster så är det ju inte lätt för henne att skapa en sådan.

Blä
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bel

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
14 December 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Ja, avslutad och tre veckor efter vunnit laga kraft.
Nu kanske jag låter trög men det försvann från mina sidor efter avslutad eller efter att sista utbetalningen gjordes av kfm två månader senare. När du skriver vunnit laga kraft. Menar du att även att ett avslut ska vinna laga kraft? Att borgenärer har rätt att överklaga ett avslutad sanering? I så fall varför då de har fram till sista datumet på sig att inkomma med en omprövning.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Mitt försvann någon dag efter att min skuldsanering vunnit laga kraft.
Va? En avslutad skuldsanering har väl aldrig ”vunnit laga kraft”?!
Den avslutas per ett datum och det är väl det enda datum som gäller…

Gothia svarade mig i förra veckan att ja, det stämmer att min skuldsanering nyligen (?!) har avslutats och att skulderna skulle plockas bort inom kort…
Idag när jag loggade in, så hade istället mina skulder chock ökat… :oops:
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Va? En avslutad skuldsanering har väl aldrig ”vunnit laga kraft”?!
Den avslutas per ett datum och det är väl det enda datum som gäller…

Gothia svarade mig i förra veckan att ja, det stämmer att min skuldsanering nyligen (?!) har avslutats och att skulderna skulle plockas bort inom kort…
Idag när jag loggade in, så hade istället mina skulder chock ökat… :oops:
Tre veckor efter avslutad skuldsanering vinner den laga kraft. Innan dess kan borgenärerna överklaga såsom @Terry_ Råkat ut för.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Va? En avslutad skuldsanering har väl aldrig ”vunnit laga kraft”?!
Den avslutas per ett datum och det är väl det enda datum som gäller…

Gothia svarade mig i förra veckan att ja, det stämmer att min skuldsanering nyligen (?!) har avslutats och att skulderna skulle plockas bort inom kort…
Idag när jag loggade in, så hade istället mina skulder chock ökat… :oops:
Oj, vad konstigt!
Mina står som avslutade.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Ja men det är ju när skuldsaneringen är beslutad, men den ”vinner ju inte laga kraft” när den avslutas och det trodde jag du menade?

Ja, alla andra borgenärer har avslutat mina skulder, men icke Gothia… Där har dom istället chockökat på EN vecka… helt galet !
 

Bel

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
14 December 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Tre veckor efter avslutad skuldsanering vinner den laga kraft. Innan dess kan borgenärerna överklaga såsom @Terry_ Råkat ut för.
Nu förstår jag inte alls. Terry har fått beslutad skuldsanering och då har borgenärer 3 veckor på sig innan den vunnit laga kraft. Min fråga gällde efter avslutad sanering.
 

Bel

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
14 December 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Ja men det är ju när skuldsaneringen är beslutad, men den ”vinner ju inte laga kraft” när den avslutas och det trodde jag du menade?

Ja, alla andra borgenärer har avslutat mina skulder, men icke Gothia… Där har dom istället chockökat på EN vecka… helt galet !
Låter ju galet. Har deras system fått kortslutning?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp